Godaste morotskakan!

Hittade ett respect på morotskaka. Mins att jag fick morotstårta av momor och morfar när jag fylde 18 för jag slutade äta kött då! Kärlek!! Nu testade jag att göra en själv och den blev godare än god tyckte jag!! Kan tänka mig att äta den, typ.. ungefär.. JÄMT!
 
5 dl gravhamsmjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk kanel
 
1 dl honung
1,25 dl kvarg
0,5 dl olja
3 ägg
2 tsk vaniljsocker
 
4 stora rivna morötter
 
 
Blande de tre första ingridiensrena och sedan vispa de 5 andra i var sin bunke. Riv morötterna och blanda ner dom i "vispet". Blanda sedan ner mjölblandningen i morotsbandninen och rör om. Jag körde som vanligt säkert och tog bakplåtspapper i en plåt och sedan smetade ut smeten jämn. 
 
 
In i ugnen på 200 grader i 20 minuter och MMmmmm!!!! Njut till dess fullo!
Super att ha till frukos? Istället för bröd så kan man smeta på lite gott på denna kaka och bara njuta av energin man får ut av den!
 
 
Elinor
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0