Ingen svår mattematik!

Tittade på repriser från Lyxfällan på TV3 och dä var de en tjej som inte förstod riktigt det här med REA. De gav mig en tankeställare att jag egentligen tänker precis som hon gjorde! Om det är en sak som kostar 5000 säger vi, men den är på rea så kostar idag 3000. Då sparar man 2000 kanske är första tanken, men! Utgiften blir ju 3000. De är inte så att man tjänar 2000 in, utan man förlorar 3000 ut. Det är så affärerna vill att man ska tänka just för att vi ska köpa mera. "Men titta, jag tjänade nyss 2000" Nej... Du förlorade precis 3000..
 
Sen är de något väldigt nödvädigt, som om frysen hemma skulle gå sönder eller någon del på biloen måste bytas ut, så är de självkalrt bättre att betala 3000 än 5000. Men de viktiga när vi impulsshoppar är att REA betyder inte att du får mellanskillnaden, utan du slösar summan! Funkr rätt bra att tänka så då jag inte köpt klädder eller inredning på hela månaden! Skönt!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0