Jag och min sambo

De är lite intressant när jag är hemma för jag och Mats äter väldigt olika. Jag äter ju inte kött och Mats äter 100 gånger om dagen och MASSA kött. Haha. De blir lätt att vi inte lagar mat tillsammans för vi vill ändå inte äta varandras mat. Men nu så var det så att vi lagade mat tillsammans, fast två helt olika saker. Jag, som fått morötter på hjärnan, gjorde morotsbiffar med broccoli, sparis och en skiva paprika fylld med pesto och mjukost till. Mats gjorde hjortgryta med potatis. Dock blev mina bffar poppis och Mats åt dom dagen där på! Haha.
 
Morotsbiffar
 
4 stora morötter
3 dl gravhamsmjöl
1 ägg
salt och kryddor efter smak
 
Riv morötterna och blanda alla ingridienser. Stek i olja på låg värme. De blev 9 biffar och gjorde då 3 smaker. 3 st salt och svartpeppar, 3 st chilli och 3 stycken curry.
 
 
Elinor
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0