Kanske skulle bli ekonom?

Idag när jag mjölkade korna så kände jag mig jättestolt över att jag klarade av att räkna ut hur mycket jag måste spara per månad om jag har 40 år på mig att spara ihop så de pengarna räcker till att ta ut 10 000 kronor i månaden i 20 år I HUVUDET! Ingen miniräknare, ingen penna, inget papper. Bara jag och min hjärna! (Kände att mitt huvud var lite understimullerat nu när allt lugnat sig på jobbet och jag gör allt på rutin). Så efter att jag vridit och vänt på alla siffror och hållt koll på hur många nollor som ska bort vart blir jag lite små mallig när jag kommer fram till rätt svar. Vist var bassiffrorna snälla att räkna med, men vad mycket enklare livet skulle vara om de bara var 10 månader på ett år!
 
Sen efter några minuter då jag tänkt på annat kommer jag på att 20 är hälften av 40... HAHAHA! Ja, jag fick ju känna mig lite stolt i några minuter i alla fall! Ibland kan den långa vägen vara den roligaste.
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0